המדריך לבחירת לוגו למותג או לעסק

לוגו

אחד הרגעים המיוחדים והמרגשים בתהליך הקמת עסק חדש, קשור דווקא ללוגו שלו. הכוונה לרגע בו הלוגו שלו נחשף בפני בעליו ולאחר מכן בפני כל. מעכשיו והלאה, יש לעסק לא רק שם שמאפיין וייצג אותו, אלא גם לוגו אשר יהיה נוכח בכל מקום.

יש הסבורים שלוגו הוא הפנים של העסק. ישנם מקרים ידועים בהיסטוריה בהם הלוגו מוכר לא פחות משם החברה ולעיתים אנשים נחשפים לשם ולעסק עצמו דרך הלוגו. למשל, מקדונלדס, אפל, קוקה קולה, פיצה האט ועוד. מדובר על לוגואים מוכרים שכל אחד בעולם מכיר, וברגע שהוא רואה אותם, גם אם לא כתוב שם העסק, ידע לזהות במה מדובר.

מה המשמעות של לוגו?

על פניו, אנחנו יכולים לזהות לא מעט עסקים שאין שום חשיבות ללוגו שלהם. בעיקר מדובר על עסקים מאוד קטנים או בינוניים שהשם שלהם הוא חזות הכל והלוגו לא משחק בהכרח תפקיד. אך כמעט ואין עסקים שיהיו מוכנים לוותר על לוגו. בין אם זה לפרסום בנייר מכתבים, פרסום בתקשורת, אתרי אינטרנט בכל מקום אחר.

לוגו אמור לאפיין את העסק, הוא אמור להציג בפני כל מי שפוגש אותו במקומות שונים את המהות של העסק. לא במקרה חשיפת לוגו היא דבר מרגש, הן בגלל שנהוג לעבוד עליו זמן רב אלא גם בגלל שהוא מציג את הפנים של העסק. זה לא מספיק שיש לו שם או סלוגן, כמו שזה לא מספיק להראות במה העסק מתעסק בפועל. הלוגו מבטא זאת בצורה ויזואלית.

איך בוחרים לוגו?

אחרי שהסברנו את החשיבות של הלוגו, אפשר להבין למה דרך הבחירה בו היא בעלת משמעות. שום לוגו לא נבחר כך סתם במקרה. הרבה פעמים יושבים בעלי מקצוע וחושבים היטב, מה נכון לעסק, איך אפשר לעצב לוגו שיאפיין אותו בצורה נכונה, איך בונים לוגו, באילו צבעים משתמשים ועוד.

באופן טבעי, הלוגו אמור להיות קשור לעסק ולתחום העיסוק שלו. יהיו שיכניסו אל תוך הלוגו אלמנטים הקשורים לתחום העיסוק של העסק, אך אז הבעיה היא שזה מאוד מגביל ואם בעלי העסק יחליטו להתעסק בדברים נוספים, הלוגו לא יציג זאת. יהיו שישתמשו בשם העסק בתור לוגו בצורות שונות, זה נכון ויפה, אך צריך להיות מקורי בשביל לא להיות משעמם ובנאלי.

טיפים לבחירה נכונה

ראשית, אנחנו צריכים להבין איך הלוגו מציג את העסק שלנו, כיצד מי שמסתכל על העסק יכול לזהות דרך הלוגו את מה שאנחנו עושים.

שנית, חשוב שהלוגו יהיה מקורי כמובן, ישלב אלמנטים מקוריים, ויהיה מבוסס על חשיבה מקורית הקשורה לאופי העסק.

שלישית, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהשימוש בלוגו אמור להימשך שנים רבות, ולכן אנחנו צרכים להתייחס אליהם בהתבוננות ארוכת טווח, ולא בהתבוננות של שנה-שנתיים.